četrtek, 7. avgust 2008

HP & DH

:) Long time no Harry:)

Ja, na enem forumu HP Slovenija (Health Points?:) sem že oddal komentar in .. ker sem ga že tako lepo napisal (no ja) in ker sem bil ravno jaz (to pa ja), ga bom postal še tukajle. Berem komentarje, za vse, ki bi utegnili kaj poreči.
Je pa odgovor na tole kolumno, kjer je med drugim posrečeno prepisano tudi:
»You sound like Hagrid,« said Ron. »It's a dragon, Hermione, it can look
after itself. It's us we need to worry about.«
»What do you mean?«
»Well, I don't know how to break this to you,« said Ron, »but I think they
might have noticed we broke into Gringotts.«
Uh;) Kar nekaj vode je preteklo ... A naj vam naslikam eno dogajanje, ki se je odvijalo ob mojem branju in zaključevanju le-tega.
Bili smo na svetovnem skavtskem (taborniškem) jamboreeju v Essexu v Angliji, pisalo se je ... no, leto 2007, kaj pa drugega - in v vsakem izmed velikih šotorov, kjer so se dogajale stvari (ativnosti, animacije, itd.) je bila vsaj ena oseba, ki je brala HP in DH. Noro! Veste, ker hud in totalno ne-Harry je zakon!" feeling! In vsi, ki smo brali, smo brali z navdušenjem in med vsemi je stekla takojšnja, tudi nebesedna komunikacija: "Prosim, ne mi povedat nič-" "Ne bom, ker tudi nisem hotel, da bi kdo meni" "Ok"
"ok." ... "Ampak kaj pa"
"Ne, si rekel/-la, da ne smem!"
"Ja. Aja. Ok."
"Ok." ... "Ja, ampak ful je dobr!"
"Ja, sej vem! Pust me, da berem naprej!"
Tako nekako;)

Osebno ... po enem letu, da, skoraj natanko enem letu, mi je knjiga ostala v svojih najbolj svetlih trenutkih: čakanju, da se zgodba "začne", navdušenje nad prizorom' v Gringottsu, The Final Battle al kaj je že, iskanje Horcruxev ... vse to.
Pa še malo o temah, ki jih je izpostavila avtorica - meni je bil tudi konec všeč. Kajti vsaka knjiga je bila narejena tako, da te je pustila malo, vsaj malo v pričakovanju naslednje. Če ne bi JK vsaj nastavila možnosti nekega nadaljevanja ali vsaj vzporedne zgodbe (čeprav menim, da ni tega hotela), je to slabo trženje.
A o trženju pri njej res ne moremo več govoriti. JK je želela končati zgodbo in potešiti še tako naivne/radovedne, zagamane bralce - hotela je zaokrožiti pripoved. In kako to bolje storiti kakor na način, kot se je vedno začenjala knjiga? 9 3/4.
Tonks in Lupin ... Saj je bilo za pričakovati, da bo veliko smrti. "Ampak oba?" Menim, da je spet ena huda pisateljska/zdravorazumska finta: po tem, ko sta sedem knjig "iskala" en drugega in počasi "coming together", s tem, ko cela polovica knjige (?) prikaže, kako je imel Remus "an issue", pa ga je Tonks vseeno hotla ... bi bilo totalno nekonsist- ma ne, bilo bi nefer, da bi SAMO en izmed njiju umrl. Morala sta oba. Saj se njuna kri itak nadaljuje. (Yeah, like that'll help us, right?)
George? (Or was it Fred?) ... Če imaš dva ... identična ... lahko enega izgubiš, tako taktično razmišljanje pač. Charlie je že dolgo neodvisen in sploh ni toliko v zgodbi (preko vseh sedmih knjig), Bill je pa pač prevelik car, s Percyjem so se pa itak komi pobotali, pa je bilo joka že na to temo dovolj. Fotru je že Nagini stregla po življenju, ... Rona ni treba, Molly je tudi že stalno z živci na koncu, ... Fred je bil 'odlična' izbira.
Raws ... za zgodbo (ah, the Sacred Story, right? Ja, sej vem, preveč jo povzdigujem - ampak men je tako huda!!!) je skoraj moral biti dober. Začetek šestke je odločil o D-jevi smrti, ampak da bo potem bežal na tak način in vse ostalo ... pa nisem predvideval. Na koncu je bil prav bogi, nesrečno zaljubljeni stric Severus.
Ma, totalno super knjiga in ena najboljših v mojem življenju. Škoda je za vse, ki so zaradi TOP SHOPA in tečnih reklam na začetku Potter-manije dobili odpor do "all things Leaky" in nočejo in nočejo odpret in prebrat.

Aja, pa - am I the only one who can't wait for the third parts of Cornelia Funke - the Inkspell (II.) oz. Inkdeath al kuko že in pa C. Paolinijev Third book of the Heritage Trilogy pridejo ven?!!!!! ;)))

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Še zdaleč ne edini, ki čaka na Funke-jevo :)
Paolini ... mi je pa pustil priokus simpatično entuziastičnega najstnika, ki je napisal svojo prvo knjigo, potem pa so ga malo manj simpatično entuziastični starši s svojim entuziazmom tržili do te mere, da je postal slaven daleč pred svojim časom. Vzameš Tolkiena, Lewisa, Lucasa, pomiksaš, dodaš ščepec ostalih knjig na polici, zaviješ v še ne razvit jezikovni slog in prodajaš kot uspešnico.
Saj ne da je stvar brez potenciala, ampak malo časa bi ji pa še morali pustiti. Like nekaj let.
Sem začel brat drugo knjigo in obupal, kar se mi je v zadnjih letih zgodilo samo še z Joyce-ovim Uliksesom.

Aljo pravi ...

Kaj pa zdej, ko so ostale knjige zunaj?

Vem, da je tole malce "random", samo iščem nekaj po blogu (en search engine, ki sem ga imel prirejenega - Pax - za moj blog, je očitno šel v maloro)
... in sem najdu nekaj starih post-ov in komentarjev:)